Przełomowy wyrok? Kredyt frankowy to swap walutowy.

• 7 kwietnia 2021
  • Radca prawny Karolina Jabłkowska Byrska
  • Możliwość komentowania Przełomowy wyrok? Kredyt frankowy to swap walutowy. została wyłączona

Po sześciu latach postępowania sąd unieważnił umowę kredytową i zasądził zwrot frankowiczom wpłaconych do banku rat kapitałowo-odsetkowych. Pierwszy raz w polskim sądzie (Sąd Okręgowy w Warszawie) stwierdzono, że kredyt we frankach to tzw. swap walutowo-procentowy, a zatem swoisty instrument finansowy….

Frankowicze wygrywają w sądach

• 25 lutego 2021
  • Możliwość komentowania Frankowicze wygrywają w sądach została wyłączona

Przez wiele lat na wytoczenie powództwa przeciwko bankowi o unieważnienie umowy kredytowej we franku decydowali się tylko najodważniejsi. Faktycznie obawa przed przegraniem sprawy i zapłatę wysokich kosztów związanych z procesem skutecznie odstraszała Frankowiczów. Szczególnie, że wygrana wcale nie była pewna….

Propozycja ugodowa KNF w sprawach frankowych. Warto skorzystać?

• 1 lutego 2021
  • Radca prawny Karolina Jabłkowska Byrska
  • Możliwość komentowania Propozycja ugodowa KNF w sprawach frankowych. Warto skorzystać? została wyłączona

W grudniu zeszłego roku przewodniczący KNF Jacek Jastrzębski zaproponował bankom, aby zaczęły przedstawić kredytobiorcom atrakcyjne warunki ugód w sprawach kredytów frankowych. Cel jest prosty – stworzyć alternatywę dla ścieżki sądowej. Klienci banków mieliby rozliczać się z bankami tak, jak gdyby…