Prawo cywilne

Kancelaria JHC Adwokaci świadczy wszechstronną pomoc prawną w sprawach cywilnych. Reprezentujemy naszych klientów we wszelkiego rodzaju sprawach cywilnych przed sądami na terenie Opola, jak i poza nim. Kilkuletnia praktyka powoduje, że mamy doświadczenie w prowadzeniu spraw sądowych dotyczących drobnych bieżących spraw życia codziennego jak i w długich, skomplikowanych procesach. Partnerzy posiadają bogate doświadczenie w sprawach spadkowych oraz podziałach majątków. Reprezentujemy naszych klientów także w sprawach o zachowek, wykonanie zapisu testamentowego lub w innych sporach dotyczących podziału majątku i rozliczenia nakładów. Jesteśmy po to, by pomóc Państwu skutecznie dochodzić swych praw przed Sądem.

Podstawowe gałęzie prawa cywilnego

1. Część ogólna ‒ część ogólna regulująca kwestie wspólne dla wszystkich działów prawa cywilnego.
  2. Prawo rzeczowe ‒ prawo rzeczowe reguluje kwestie dotyczące różnego typu rzeczy, między innymi zasiedzenia, współwłasności, sporów dotyczących prawa własności.
  3. Prawo zobowiązań ‒ prawo zobowiązań dotyczy prawa majątkowego o charakterze względnym. Ów dział zajmuje się stosunkami, które powstały między podmiotami w związku z wymianą dóbr oraz  świadczeniem usług.
  4. Prawo spadkowe ‒ prawo spadkowe zajmuje się zasadami przejścia praw i obowiązków majątkowych po śmierci osoby,  będącej ich podmiotem.
  5. Prawo rodzinne ‒ to zbiór przepisów prawnych normujących stosunki prawnorodzinne i majątkowe wewnątrz rodziny.

Prawo cywilne Opole

Zapewniamy pomoc osobom zmagającym się z problemami regulowanymi przez Kodeks cywilny. Dokładnie analizujemy problem, omawiamy wątpliwe kwestie i opracowujemy optymalne rozwiązanie. Zajmujemy się takimi sprawami, jak:

• alimenty
  • dział spadku
  • przygotowywanie i opiniowanie umów
  • reprezentowanie interesów klienta
  • konsultacje prawne
  • ochrona własności i posiadania
  • i inne