• 7.2022

Uwaga Frankowicze! Prawomocna wygrana przeciwko Santander Bank Polska S.A

Ten tydzień kończymy z dużym sukcesem naszej kancelarii w sprawach frankowych.

W środę 29.06.2022 r. w Sądzie Okręgowym w Opolu zapadł ważny wyrok – sąd oddalił apelację pozwanego w całości (Santander Bank Polska S.A) i utrzymał wyrok Sądu I instancji w mocy. Tym samym Sąd:

1. Stwierdził nieważność umowy frankowej w całości od chwili jej zawarcia;
  2. Zasądził od pozwanego na rzecz powódki zwrot wszystkich dokonanych prze nią wpłat od dnia zawarcia umowy (75.000 zł) wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie od dnia nieuwzględnienia przez pozwanego reklamacji;
  3. Zasądził od pozwanego na rzecz powódki zwrot kosztów postępowania (I i II instancja).
Podkreślić należy, że:

1. bank jest zobowiązany do zapłaty na rzecz naszej Klientki samych odsetek w wysokości ponad 12.000 zł;

2. saldo zadłużenia naszej Klientki wynoszące według banku 74.151 zł spadło do 0!

Wyrok ważny, ponieważ w naszym mniemaniu Sąd Okręgowym w Opolu uchodzi raczej za zwolennika „odfrankowienia” umowy kredytowej (czyli stwierdzenia bezskuteczności klauzul niedozwolonych), niż stwierdzenia jej nieważności w całości. Jesteśmy zatem tym bardziej zadowoleni z tego wyroku i mamy nadzieję, że wpłynie on na linię orzeczniczą tutejszego sądu.

Tym samym wciąż sceptycznych i obawiających się przegrania sprawy Frankowiczów zachęcamy do kontaktu. Z chęcią pomożemy Państwu uwolnić się od kredytu frankowego.

, Dobry Adwokat Opole | Kancelaria Adwokacka w Opolu, Dobry Adwokat Opole | Kancelaria Adwokacka w Opolu

Karolina Jabłkowska-Byrska

radca prawny, specjalista d/s frankowych