• 2.2021

Frankowicze wygrywają w sądach

Przez wiele lat na wytoczenie powództwa przeciwko bankowi o unieważnienie umowy kredytowej we franku decydowali się tylko najodważniejsi. Faktycznie obawa przed przegraniem sprawy i zapłatę wysokich kosztów związanych z procesem skutecznie odstraszała Frankowiczów. Szczególnie, że wygrana wcale nie była pewna.

Rok 2020 w sprawach frankowych

Aktualnie jednak sprawa diametralnie się zmieniła. Po analizie statystyk dotyczących zeszłorocznych wyroków sądowych w Polsce, bez wahania należy stwierdzić, że  obecnie warto wytoczyć bankowi postępowanie sądowe o unieważnienie umowy kredytowej. Statystyki wskazują, że 95% spraw zakończyło się w 2020 r. korzystnie dla Frankowiczów, w tym ok. 65-75% wyroków unieważniło umowę kredytową, a 25-35% sędziów zdecydowało się na jej odrfankowienie tj.pozostawienie umowy w mocy, ale po wyeliminowaniu wszelkich powiązań walutowych. Tym sposobem zaciągnięty kredyt staje się kredytem w pełni złotowym od chwili podpisania umowy, oprocentowany zgodnie z zapisami w umowie. Oba rozwiązania są z pewnością korzystne dla osób posiadających kredyt we franku, jednak nasza kancelaria koncentruje się przede wszystkim na doprowadzeniu do unieważnienia kredytu.

Zachęcamy do kontaktu

Jeżeli chcą Państwo przeanalizować własną sprawę frankową i dowiedzieć się, czy w Państwa przypadku warto wszcząć postępowanie o unieważnienie umowy kredytowej, zapraszam do kontaktu.

Zachęcam również do zapoznania się naszym poradnikiem Frankowicza:

Karolina Jabłkowska-Byrska, radca prawny
Tel. 600986727,e-mail: kj@jhcadwokaci.pl